tisdag 26 november 2013

If I could change your mind, I wouldn't save you from the path you wander

Dagens tågresa tillbringades bredvid en dam från Östermalm.
Det var en pratglad dam och vi diskuterade det mesta, allt från hennes takterass till val av vinterjacka. Hon skulle åka och hälsa på sin syster i Örebro Jag berättade att jag var på väg dit för att arbeta.
Damen var mycket intresserad av mig som person. Att våra liv var som natt och dag berörde ingen av oss. Vi hade ett trevligt möte under två timmars tågresa.
Jag värdesätter dessa möten med okända högt. Jag lyssnar. Sållar bort bruset och behåller guldkornen. När vi skiljdes åt på Örebro Central önskade hon mig en fin dag. Jag önskade henne detsamma. Och med det sagt vandrade jag mot sjukhuset för att starta min arbetsdag. Och jag promenerade med glädje i själen. För det var vad damen lämnat efter sig. Det tackar jag henne för.

Arbetsdagen var givande, engagerad och mycket mycket lyckad. Tänk att jag har lyckats så ett frö i en organisation som nu blommat ut till fullo. Gruppen är så fokuserad och positiv och jag kan inte annat än le åt deras framgång.

När jag kom hem öppnade jag brevlådan och jag såg direkt att BREVET låg där. Det brev jag väntat på i en månads tid. Jag hann inte ens låsa upp ytterdörren innan jag slitit upp kuvertet.
Domen har fallit.

Jag är fri.

Dagens låt: Chrome av VNV Nation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar