onsdag 25 december 2013

If your friends are there then every thing's all right

Jag har ju tidigare skrivit om vänner och om att förlora vänner man trodde stod en nära. 
Jag har återknutit kontakten med gamla vänner och där är Facebook ett enkelt sätt att söka upp personer.
En gammal killkompis från gymnasietiden dök upp hos en gemensam vän och jag lade till honom i min vänlista. Vi började prata och vi träffades och pratade ännu mer. 
Han blev intresserad av mig men jag förklarade att det inte är ömsesidigt. Han visste dessutom vad jag just gått igenom. 
Men vänskap kunde jag erbjuda. Och endast det. 
Häromkvällen skrev vi till varann och han tog återigen upp att han är intresserad. Jag berättade återigen att känslorna inte är besvarade.
Helt plötsligt ändras tonläget i hans meddelanden och han blir direkt otrevlig och kränkande. 
Det slutade med att jag bad honom dra åt helvete och sen tog jag bort honom från min vänlista på Facebook. 
Med det kan jag konstatera att man ska vara försiktig med vem man bjuder in i sitt liv. 

Dagens låt är Friends av Elton John

1 kommentar: