torsdag 20 mars 2014

Energy

Trots att snön faller var det dags att göra en ordentlig vårstädning i vänlistan på Facebook. Ut åkte de som har någon kontakt med mitt ex. Och det kan tyckas märkligt, men med tanke på det han gjort mot mig så vill jag inte ha någon koppling till honom överhuvudtaget. 
Detta upprörde en av mina så kallade vänner. Så till den milda grad att jag blev anklagad för än det ena, än det andra vilket är tråkigt. Men det säger ju egentligen mer om henne än om mig så det känns inte som en förlust att bli av med henne som "vän". 
Det är lustigt hur en separation kan få så många ringar på vattnet. I mitt fall har separationen medfört att jag lärt mig en hel del om mig själv och jag har jobbat mycket med min personlighet och mina sämre egenskaper och förbättrat mig. Jag är långtifrån klar, för det är ett livslångt arbete, men jag har kommit en god bit på väg. 
Vidare har jag blivit varse vilka som är mina riktiga vänner. Och det är helt underbart vilka fina och fantastiska vänner jag har!!! 
Jag står närmare min familj, närmare än någonsin skulle jag våga påstå.
Och jag har blivit av med en massa troll. Det är förlösande och det känns som ett ok lyfts från mina axlar. 
Man ska inte ha en massa energitjuvar i sitt liv för de skadar enbart och suger ut all livsglädje. Då är det helt enkelt bättre att göra en vårstädning!

TTFN

Dagens låt: Energy - Keri Hilson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar