lördag 14 december 2013

It's time to start all over, make a new beginning

För drygt en vecka sedan sa jag upp mig på mitt nuvarande jobb. Jag har jobbat där i två år och trivs egentligen bra med mina arbetsuppgifter och kollegor. Men det finns saker som inte stämmer.
Jag jobbar min sista vecka den kommande veckan. Min sista dag blir på torsdag och jag avslutar med en julfest.
Det var sorgligt i måndags att prata med min chef och gruppledare. För hur det än är så är jag oerhört dålig på avsked. Det gör mig ledsen.

År 2013 har varit ett riktigt skitår på många sätt. Det har inneburit separation, skilsmässa, att vara bostadslös, att inte få ha sonen boende hos mig, att förlora vänner jag trodde var nära, mycket sorg och förvirring.
Men det har också inneburit glädjen i att skapa ett nytt hem, att ha funnit nya vänner och fördjupat relationen till befintliga vänner, att hitta sig själv, att våga sånt jag inte vågat på många år, att hitta fokus och beslutsamheten att göra något bättre.
Därför väljer jag att starta om helt och hållet år 2014.

Nytt jobb, nytt liv och framför allt nya möjligheter.

Dagens låt: New beginning av Tracy Chapman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar